torsdag, april 12

Trollkarlen från OZ

Jag var på genrepet till Trollkarlen från OZ under denna kurs. Det var första gången jag var på Wasateater och såg en teaterföreställning. Jag har tidigare, på konstens natt, varit på en guidad tur bakom kulisserna på teatern och sett hur de skapar scener, kostymer, peruker, m.m. Så det var nu jätteintressant att se ett livs levande verk på scenen med de förkunskaperna.

Själva berättelsen har jag ju läst förr, och sett på film, så där fanns inte så stora överraskningar. Men de framställde den väldigt bra. Skådespelarna var duktiga och inlevelsefulla, och musiken och sången var väldigt stämningsfull. Jag gillade hur de framställde den store trollkarlen via en inverterad kamera. Det såg häftigt och skrämmande ut på samma gång. Väldigt smart! Kul också att de hade en livs levande hund med i föreställningen. Det var ett väl värt besök, och det kommer förmodligen att bli fler teaterbesök i framtiden för mig här i Vasa.

0 kommentarer: